پل معلق دوپلان، یکی از هیجان آور ترین پل های معلق ایران است که در استان چهار محال بختیاری، ۱۰۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد، شهرستان کیار و در روستای گردشگری دوپلان قرار گرفته است. این پل به‌ دلیل قرارگیری در یک منطقه کوهستانی تشکیل شده از پرتگاه‌ ها و دره‌ های طبیعی، سازه‌ ای بسیار دلهره‌آور برای عبور گردشگران از فراز دره دوپلان بوده از چشم‌ انداز بسیار خارق‌العاده و منحصر به‌ فردی نیز برخوردار است. علاوه‌ بر پل معلق در این منطقه، امکانات تفریحی دیگری همچون بانجی جامپینگ و زیپ لاین نیز برای استفاده گردشگران قابل دسترس هستند.

مشخصات فنی پل معلق دوپلان

در طراحی و ساخت پروژه پل معلق دوپلان، طراحان و مهندسین شرکت موج پدیده زاگرس از بهترین مصالح و مواد اولیه درجه ۱ استفاده کرده و با توجه به استاندارد های طراحی سازه، تمامی نکات ایمنی را در مراحل ساخت پروژه رعایت نموده‌ اند. ارتفاع پل معلق دوپلان از سطح رودخانه، به اندازه ۸۰ متر است و یکی از بلندترین پل های معلق ایران شناخته می‌ شود. در قسمت وسط پل نیز طراحان پروژه از چند قطعه قالب شیشه‌ ای استفاده‌ کرده اند که می‌ تواند هیجان عبور از پل را برای گردشگران دو چندان کند. پل معلق دوپلان به دلیل طراحی اصولی و پایه‌ گذاری های بسیار مقاوم و مستحکم، در برابر عوامل محیطی و در تمامی شرایط آب‌ و هوایی بسیار مقاوم است و دچار آسیب و صدمه نخواهد شد.

از دیگر مزایای پل معلق دوپلان نیز می‌ توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از چشم‌انداز طبیعی و بسیار خارق‌العاده
  • سازه ای تفریحی و مهیج برای بزرگسالان و جوانان
  • سازه ای بسیار استاندارد، ایمن و هیجان‌ انگیز
  • برخورداری از امنیت بالا برای استفاده گردشگران
  • مقاوم در برابر آسیب‌ ها و صدمات محیطی

در صورت دریافت اطلاعات بیشتر برای اجرای پروژه تفریحی پل معلق در منطقه خود و همچنین اطلاع از میزان سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی پروژه، می‌ توانید با شرکت موج پدیده زاگرس تماس گر رفته و تمامی اطلاعات را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *